Nyheter

Chevron
Säsongsstart för OBOS-tipset

Säsongsstart för OBOS-tipset

Ny säsong betyder ny chans att delta och vinna i OBOS-tipset. När det på lördag är avspark för Superettansäsongen 2022 betyder det även att den tredje upplagan av den uppskattade tävling som OBOS, i egenskap av Presenting Partner till Superettan, är med och driver.

OBOS-tipset är en del av satsningen på möjligheten för serien och dess klubbar att både fortsätta odla relationen med sina supportrar på positiva sätt och att utveckla affärsmöjligheter i den digitala miljön.

Tävlingen såg en klar ökning i deltagande under förra året och till denna säsong erbjuds även nya spännande funktioner, som möjligheten att skapa ”egna ligor” och tävla direkt med kompisarna. Om någon behöver lite tips från coachen så delar gärna 2021 års vinnare, den oväntade Bragesupportern Hans ”Cola” Johansson, med sig av sina expertråd:

– Jag hade väl inte några jättestora ambitioner från början av säsongen men när man ser att man är med där uppe blir det såklart alltmer intressant, och när det började närma sig slutet kunde jag spela lite ”safe” och hoppas på favoriterna för att hålla undan. Ibland kanske man bara fick två eller tre rätt men det påverkade ju inte slutresultatet i det läget så som resultatet räknades förra året. Annars är mitt bästa tips att aldrig försöka pricka några X utan bara spela 1:or eller 2:or, säger Varbergsbon Hans, som fick ett eget lag i Superettan i form av IK Brage när hans son tidigare spelade för klubben under en lånesejour från det mer lokala Varbergs BoIS.

Redan förra året stod det klart att initiativet, där OBOS finansierar alla Superettanklubbars licenser till det digitala kampanjverktyget Crowd Manager, som utöver tävlingar kan användas till insamling av resurser till såväl den egna verksamheten som välgörande ändamål, fortsätter till och med åtminstone säsongen 2023. Förutom ”OBOS-tipset” så står OBOS även bakom en annan uppskattad tävling, ”Matchens Lirare”, där supportrarna får möjligheten att rösta fram sitt lags bästa spelare i alla säsongens hemmamatcher. I de båda kampanjerna tillhandahåller bostadsbyggaren OBOS premier i form av både signerade bollar och presentkort hos sin favoritklubb, i ”OBOS-tipset” tävlar dessutom supportrarna gemensamt om att göra det bästa resultatet över hela säsongen och på så sätt se till att just deras lag vinner någon av de premier som delas ut på klubbnivå.

Christian Alehagen Chef för Varumärken och Samhällsansvar på OBOS i Sverige:

– Nu går vi in på tredje året med detta i Sverige och det känns jätteroligt att de här kampanjerna bara ökar i popularitet. Det är viktigt för oss att visa att vårt engagemang som Presenting Partner inte bara handlar om att tala om att vi finns och bygger bostäder utan att vi vill vara med i utvecklingen av svensk fotboll och ligorna på alla sätt vi bara kan.

För den som vill vara med i ”OBOS-tipset” redan från början, och därmed maximera sina möjligheter att hjälpa sin favoritklubb och kanske även snappa upp något pris åt sig själv, går det att tippa den första omgången här. Omröstningarna om ”Matchens lirare” kommer att finnas i klubbarnas egna sociala medier, appar och hemsidor i anslutning till matcherna.

Nyheter